Πέμπτη 3 Μαΐου 2012

Ποια λουλούδια μυρίζουν;

Αν με ρωτούσες, πώς μυρίζει στον παράδεισο, χωρίς σκέψη οι μνήμες της μύτης θα έστελναν μήνυμα στον εγκέφαλο κι αυτός με τη σειρά του στη φωνή... 
"- Λευκά λουλούδια. Έτσι μυρίζει !"
 Νυχτολούλουδα το καλοκαίρι, μανόλιες, γιασεμί, αγιόκλημα, άνθη πορτοκαλιάς και άλλα συναφή, από τον Απρίλιο και μετά.

 Για τον χειμώνα, υποθέτω κάνουν ό,τι κι εμείς. Καίνε τα ανάλογα "dyptique" κεριά, περιμένοντας την άνοιξη ! ( Αλήθεια, δεν έχω μυρίσει ωραιότερα κεριά από αυτά των λευκών άνθεων  της γαλλικής εταιρείας www.diptiqueparis.com:  "Muguet/lily of the valley", "Gardenia", "Jasmin", "Tubereuse", "Choisya". Eυτυχώς, βγήκε και η εκδοχή τους σε mini που κοστίζει 22 ευρώ... )


Μάιος αισίως κι εδώ στον πλανήτη γη και κάθε πρωί, "με πιάνει" η ζαλιστική μυρωδιά των "πορτοκαλόδεντρων" στη Μητροπόλεως . 
Προχωράω, ρομπότ σκεπτόμενο τη λίστα υποχρεώσεων ημέρας και μόλις πλησιάσω τα ανθισμένα δέντρα, ακινητοποιούμαι. Από το Πάσχα μέχρι σήμερα, είδα 20 τουλάχιστον φορές μια- μια τις fluo γόβες στη βιτρίνα της Καλογήρου κι έμεινα με τις ώρες σαν αργόσχολη παρακάτω, να καθρεφτίζομαι στη βιτρίνα της Max Mara. Μόνο και μόνο για να χορτάσω μυρωδιά. 
Η εμμονή αυτή, μου δημιούργησε ανάγκη. Πολύ λογικά λοιπόν, κατέληξα προχθές στην Ανθοέκθεση της πλαζ Αρετσούς, να ζαλίζω τους κουρασμένους πωλητές, δέκα λεπτά πριν τα μαζέψουν για να κλείσουν : 

"-Δεν μυρίζουν όσο θέλω, καταλάβατε; Θέλω να μυρίζουν πολύ, να με πνίγουν ! Και να είναι και κομματάκι αυτόνομα, γιατί με στεναχωρούν όταν ψοφάνε από ευαισθησία, πολυάσχολη κι εγώ βλέπετε..."
Για τεράστια μου τύχη, ( ή σπαστική επιμονή, όπως θέλετε το εκλαμβάνετε ), μια νεαρή owner φυτωρίου από τη Βέροια, μου φανέρωσε το μυστικό.
" Α, κατάλαβα τι θέλετε, είναι όμως λίγο ακριβό. Το λένε calamondin, μοσχοβολάει, έχει μικρά πορτοκαλάκια και "κάνει" 20 ευρώ".( Πράγματι ακριβό, αφού τα περισσότερα λουλούδια στην έκθεση κόστιζαν 3 - 4 ευρώ ).
"-Με τα 20 ευρώ, θα έχω φυσική μυρωδιά διαρκείας στο σπίτι μου;;;Και δεν θα χρειάζεται υπερβολική φροντίδα;;;Σίγουρα;"
"- Σίγουρα!" μου απάντησε με αληθινό χαμόγελο και συνέχισε," χάρισα ένα σε ένα φίλο που μόλις μετακόμισε και η μυρωδιά του έχει τρελάνει τη γειτόνισσα του !" 
Μισή ώρα αργότερα, το νέο λουλουδιαστό φυτό μου και εγώ, καθίσαμε παρέα στη βεράντα. Για την αντοχή του δεν μπορώ να μιλήσω σήμερα. Θα τα πούμε στο μέλλον. Από μυρωδιά όμως σχίζει 
Και είναι όλη δική μου !


ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΕΥΧΟΜΑΙ, ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΥΡΩΔΑΤΟΣ ΚΑΙ ΧΑΛΑΡΟΣ :-))) 
η 25η Ανθοέκθεση του δήμου Καλαμαριάς διαρκεί μέχρι τις 6 Μαΐου. Σε κάθε άλλη περίπτωση αναζητήστε το φυτό με τη μαγευτική μυρωδιά στα ενημερωμένα φυτώρια της περιοχής σας