Σάββατο 13 Μαρτίου 2010

*Scent of a woman

Η σχέση που έχει ο εγκέφαλος με τους μηχανισμούς όσφρησης αποτελεί μυστήριο. Το πως μυρίζοντας, μπορείς να ανοίξεις ξεχασμένα κεφάλαια αναμνήσεων, αποτελεί μεγαλύτερο μυστήριο. Μου συνέβη προχθές όταν  συνάντησα την υπερήλικα πια καθηγήτρια των γαλλικών, με την οποία είχα φοβερή χημεία στο σχολείο. L' air du temps - Nina Ricci. Την αγκάλιασα και το άρωμα  της με γύρισε πίσω στα θρανία...


Μας συμβαίνει συχνά χωρίς να το συνειδητοποιούμε. Θυμόμαστε αιώνια τo after shave εκείνου του ψεύτη έρωτα που κάποτε μας πόνεσε και το έχουμε (ξανα)μυρίσει όλες κρυφά, σε κάποιο πολυκατάστημα καλλυντικών. Είμαι επίσης σίγουρη ότι, αν οι μυρωδιές των πόλεων θα μπορούσαν να κλειστούν σε μπουκαλάκια  θα ξεχώριζα τη μυρωδιά της Νέας Υόρκης από εκείνη της Κωνσταντινούπολης... Αυτό πρέπει να έχουν στο νου τους οι αρωματοποιοί και "παίζουν" μαζί μας δημιουργώντας  αυτό που θέλουμε να νιώθουμε και να θυμόμαστε ...


 Πως ήθελαν να νιώθουν οι μαμάδες μας τη δεκαετία του 70; Ήθελαν να αισθάνονται απελευθερωμένες και sexy. Η REVLON λάνσαρε τότε την Charlie,μια κολώνια πολύ διαφορετική από τις υπόλοιπες και αυτές την ψεκάζαν ακόμη και στα σιδερωμένα μαλλιά τους! Το 80 ; Ποιό άρωμα θα ταίριαζε με τόση βάτα και με  το νέο ρόλο της γυναίκας καριέρας, που ήξερε πια  τι θα πει Wall Street ;;;;; O οίκος  Dior δημιούργησε  το Poison με σκοπό να  σπάσει τις ανδρικές μύτες και να τους τη "σπάσει" ελαφρώς... Λίγο αργότερα, στην αρχή των 90's τι άλλαξε ; Όλα αρχίζουν  να μοιάζουν πιο cool, το τοπίο καθαρίζει και τα αρώματα επαναπροσδιορίζονται. Φρέσκα και unisex, όπως ακριβώς θέλαμε τότε τις στιγμές μας. Όπου κι αν στεκόσουν μύριζες το Ck One του Calvin Klein και το μακράς διαρκείας  L'eau d' Issey του Miyake... 


Tα αρώματα, μας αρέσουν ή όχι για κάποιο λόγο. Ο λόγος αυτός συνδέεται πάντα με τις αναμνήσεις μας. Ενώ στην Αμερική κάνουν θραύση τα πολύ γλυκά αρώματα (βλέπε sweet apple pie των παιδικών τους χρόνων), στην Ιαπωνία απορρίπτονται μαζικά. Βλέπετε, οι Ασιάτες ικανοποιούν την αίσθηση της όσφρησης όταν ανακαλύπτουν  τις πλησιέστερες μυρωδιές στο green tea και στο άοσμο tofu...Τα best sellers βέβαια στην ιστορία των αρωμάτων είχαν πάντα σύμμαχο τη δήλωση μιας super star του καιρού τους. "All i wear to bed are two drops of Chanel no 5", δήλωσε κάποτε λάγνα η Marilyn Monroe, εξασφαλίζοντας τουλάχιστον έναν ακόμη αιώνα πρωτιάς  στις πωλήσεις του πέμπτου εκείνου δείγματος, που κάποτε επέλεξε η Madame Coco ως άρωμα της.


Τι άλλο όμως επικρατεί σήμερα στον

κόσμο των αρωμάτων;


Αμείωτα πουλάει το Angel του Thierry Mugler, που όλες έχουμε αγοράσει πάνω από μια φορά και  έχουμε φυλάξει τουλάχιστον ένα μπουκάλι του σε σχήμα αστέρι. Εκτός από την τεράστια επιτυχία της σειράς Αngel, οι πληροφορίες μου θέλουν τον μετρ των αρωμάτων Μugler να δημιουργεί μια minimal νέα σειρά βασισμένη στη unisex Mugler Cologne. Αυτή τη σειρά μπορούμε να απολαύσουμε  αποκλειστικά σε μπάνια πολυτελών ξενοδοχείων ανά τον κόσμο και είναι η hotel line που επέλεξε για το ξενοδοχείο του ο bon vivant ιδιοκτήτης του 5* DOMOTEL LES LAZARISTES στη Θεσσαλονίκη-----> σίγουρος για το πόσο πολύ θα μας εντυπωσίαζε! http://www.domotel.gr/


Ένα άλλο αγαπημένο best seller άρωμα που μας εξοικείωσε με τις μυρωδιές της ιταλικής ριβιέρας είναι το Light Blue των Dolce & Gabbana. Ακόμη,  στην παγκόσμια λίστα με τα πιο hot αρώματα και τρελές πωλήσεις συναντάμε το Beautiful της Εstee Lauder και το Romance του Ralph Lauren.
 Για λιγότερο αναγνωρίσιμα, αλλά εξίσου υπέροχα αρώματα,  θυμηθείτε τα ονόματα των Annick Goutal (http://www.annickgoutal.com/)  και Jo Malone ( http://www.jomalone.co.uk/ ). Στις υπέροχες μυρωδάτες μπουτίκ τους, πωλούνται αρώματα, κεριά και  αφρόλουτρα που απογειώνουν τo στυλ του μπάνιου μας! Αυτόματα, αποτελούν σταθερούς προορισμούς για τα δώρα μου και πιστεύω ότι οι mini συσκευασίες της συλλογής τους θα μπορούσαν να προσφερθούν ως - ultra chic -  μπομπονιέρες.


Άλλες  μυρωδιές που μου προκάλεσαν έκπληξη είναι αυτές της εταιρίας Clean. Φανταστείτε φρεσκοπλυμένα  ρούχα, ζεστές μυρωδάτες πετσέτες που μόλις βγήκαν από το στεγνωτήριο και σαπούνι υπό μορφή αρώματος! Το πανέξυπνο concept αυτής της εταιρίας σε κάνει να θέλεις να  αποκτήσεις τα αρώματα της  και να ψεκάσεις με αυτά, όλους όσους ξέρεις και δεν ξέρεις! Θα τα βρείτε στο Ηarvey Νichols  ή στο http://www.cleanperfume.com/.


Υπάρχουν όμως και τα άτακτα concept... H γαλλική εταιρία Etat Libre d'Orange βγάζει τη γλώσσα στον καθωσπρεπισμό των συναδέλφων αρωματοποιών και λανσάρει μια σειρά με kinky ονομασίες και συσκευασίες. Putain de palaces ( πόρνη ακριβών ξενοδοχείων! ), Jasmin et Cigarettes, ( γιασεμί και τσιγάρα!), Vraie Blonde ( αληθινή ξανθιά !) είναι μερικά από τα ονόματα των αρωμάτων,της προκλητικής σειράς που θα ξυπνήσει την πιο sensual πλευρά σας. Ναι, σας το υπενθυμίζω, έχετε και τέτοια πλευρά ;-)   www.etatlibredorange.com


Και πάμε τώρα να δούμε τι σκαρφίστηκε ένας από τους πιο sexy ανθρώπους και style opinion leader του πλανήτη. 4 διαφορετικά αρώματα με βάση το musk, ( ελληνιστί τον μόσχο ), έρχονται να αποπλανήσουν και τον τελευταίο a-sexual ! Μύρισα πρόσφατα στο attica, την τετράδα του Tom Ford και δηλώνω για ακόμη μία φορά follower ! Σίγουρα θα σας αρέσει ένα από τα 4  MUSK . Πολύ! Πέρα όμως από τον Tom Ford που βρίσκουμε sexy ότι κι αν κάνει, όλες οι κοινές απόπειρες για τη δημιουργία ενός πραγματικά σαγηνευτικού αρώματος σχετίζονται με τις φερομόνες. Αυτές είναι υπαίτιες για την έλξη ή την απέχθεια που νιώθουμε όταν βρεθούμε ο ένας κοντά στον άλλο. (όποιος δεν παραδέχεται ότι ο άνθρωπος ανήκει στο ζωικό βασίλειο, καιρός να αναθεωρήσει!). Αν πιστεύετε στις φερομόνες μέσα σε μπουκάλια,  μπορείτε να αγοράσετε τα promising ειδικά αρώματα σε όλα τα ενημερωμένα sex shops, ή on line και να παραλάβετε το πακέτο σας με απόλυτη αχεμύθεια! 
Aς αποκαλύψουμε και μια : η πιο cool κολώνια φερομόνων  έμαθα ότι είναι σουηδική , λέγεται Saturday Night Lotion και φτιάχτηκε ειδικά για τους clubbers. Τη συνοδεύει ειδικό βραχιολάκι που ψεκάζεις καλά, με αποτέλεσμα εσύ να χορεύεις και τα ανυποψίαστα θύματα να συνωστίζονται γύρω σου...;-)))
   
 Τι δεν είπαμε; Tον τρόπο που φοράμε το άρωμα μας! Ο κανόνας λέει ότι όσο πιο ενυδατωμένο είναι το δέρμα μας, τόσο περισσότερο διαρκεί το άρωμα μας. Όπως βέβαια ήδη γνωρίζετε, αν συνδυαστεί  με την ίδια κρέμα σώματος και το ίδιο shower gel μυρίζει πολύ περισσότερο. Το πιο fun gadget που βρήκα ποτέ, ειδικό στο να κρατάει περισσότερο το άρωμα μας, λέγεται Braza Perfume Brooch. Πρόκειται για μια καρφίτσα από στρας που στο εσωτερικό της τοποθετείς ένα ειδικό μικροσκοπικό σφουγγαράκι βουτηγμένο στο άρωμα σου. Η κρυφή αυτή καρφίτσα τοποθετείται στο σουτιέν σου και κανείς δεν γνωρίζει γιατί μυρίζεις τόσο έντονα! Δείτε το από κοντά στα Ηondos Center. www.brazabra.com
braza perfume brooch

Μάλλον, όλα αυτά που περιέγραψα έχουν εφευρεθεί για να στηρίξουν το αρχικό επιχείρημα που θέλει τα αρώματα να ζωντανεύουν αναμνήσεις...Είναι φοβερή η μνήμη της όσφρησης, μην την υποτιμάτε! Άλλωστε, όσο κι αν θέλουν οι καιροί να σνομπάρουν οτιδήποτε designer και ακριβό  πάνω μας, το άρωμα που αγαπάμε και υπογράφει τις στιγμές μας δεν  το αλλάζουμε με τίποτα...  
- Eκτός αν φοράτε κι εσείς, αυτό που φόρεσε και η Katie Holmes στο γάμο της, οπότε θα σας συμβούλευα να το ξανασκεφτείτε :


Clive Christian, the world's most expensive perfume...! $215.000

*Αναμφίβολα μετά από δοκιμές δεκάδων δειγμάτων, είμαι λάτρης των προϊόντων ομορφιάς και έμαθα να ξεχωρίζω το αξιόλογο ! Ωστόσο, οι απόψεις του παραπάνω post τοποθετούνται χρονικά την περίοδο που γράφτηκε. Για σύγχρονες τάσεις σχετικά με καλλυντικά προϊόντα περιηγηθείτε στις σελίδες του eshop μου www.hautenature.net.
 Εκεί, η βιολόγος αδερφή μου Ειρήνη Πασχαλέρη, επιλέγει καλλυντικά με όρο να μην περιέχουν χημικά στη σύστασή τους. SEE YOU ALL THERE !